Saturday, 10 November 2012

Some special messages!

At Changeover we gave Venturers the opportunity to write messages to home for the blog. Here are the first lot, from Elena, Lara, Laura, Dionne, Becky, Sarah, Kitty, Dorien and Veerle. When the team head off on the next Loop we promise to collect even more messages for you back home.
(Just one more thing... we're running short of native Dutch speakers here at Fieldbase so apologies if there are any spelling mistakes!)
 
Mother Ciucci!
I’ve been put into my new Alpha group! I know quite a few of them but it won’t take me long to get to know the few I don’t. For this phase we are building the kindergarten! And we are filming our music video, which will be all in!
I’ve sent my letters off to you, hopefully you'll get them soon.
Love you and miss you all, Elena xx

 



Lieve Allemaal.
Kort berificlifje voor de blog! Bedarkt voor jullie lieve berichtjes, ik ben er erg bly mee! Ju zal jullie een brief schrijven met alle avonturaen zodra ic tyd heb!
Dieue kus Lara





For 17th November:
Happy birthday little sis! I hope you have an amazing day and are spoilt rotten! I miss you guys so much. I hope everything is fine at home and the party planning is running smoothly.
Send my love to everyone, lots of love Laura Liebenberg


 
 
 
For Family Annink and Luc
He allemal! Ik heb geprobeerd te sms’en, geloof niet dat het werlit. Heb jullie net gesbroken, ben heel bly datalles goed gaat en fyn om jullie (mama en Luc) te horen. Mam en pap, jullie hoeven geen ticket te boeken, ik denk niet dat het een goed plan is, was heel fijn gewest maar ga een tocht met Lara maken.
Luc, miss you so. Ik spreek jesnel weer, deze heer heb je een klein beetje een idea wanneer! Kus J
En sorry voor de tranen, weet niet waar ik ze vandaan blijf halen haha.
Veel liefs! Dionne.


 
For Hannah ER,
Thanks so much for your blog message, it was so good to hear from you! I’m having an amazing time here, so many stories to share when I get back. Blog me your address and I promise to write a letter. Lots of love Becky
 



Hi everyone, such an amazing time here. Did my trekking and diving for Phase 1 and am now heading to Terian to work on the kindergarten.
Miss you! Love Sarah C

 
 
 
Hi folks,
Just thought I’d say something as according to Jo you've been checking this blog regularly and to tell you that I have not fallen down a long drop, although there were a couple of close calls! I’m having a fantastic time and have just got back from trekking in Long Pasia for 12 days which was incredible. I am now off to do a gravity water feed, which I’m sure will be great and hopefully a lot easier!
I miss you all a lot and can’t wait to see you all again and find out what’s been happening. Lots of love Kitty


 
Hallo lieve vrienden en familie!
Heel veel liefs uit Borneo! Het is hier heel gaaf: trek/divewas serieus het geweldigste wat ok ooit gedaan heb. De amgeving, de mensen: het ikon niet beter. Ben ne weer by base camp, en vind het eig jammer om weer naar een nieuwe groep te moeten, maargoed, het wordt vast weer heel byrondex. Ik bend it keer ook ingedeeld met Philippine, daar ben ik wel heel bly mee.
Ik meset wel reggen: ik mis jullie…(en m’n beltegoed is op).
Liefs Dorien

 

(For 16 November)
Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag. Moak ere en super dag van!
Ik vind het jammer dat ik er niel bij han zijn. Maar ik zie je snel en dan gaan we het uitgebreid vieren! J
Ihkmis je, en ih hoa vanje. Lots of love Veerle

 

25 comments:

Anonymous said...

Hee lieve Veer, wat gaaf dat je iets hebt kunnen schrijven voor Edmee haar verjaardag, heel lief!! Alle verhalen klinken super goed, wat een belevenissen, zou zo willen ruilen :) heel veel dank voor je brief, we zijn er zo blij mee :). We kunnen niet wachten om je foto's te zien. Hier alles prima. Vrijdagavond feestje voor Edmee, de 24e. Komen de oud Sorhvlieters, ook erg gezellig. Ben lekker aan het bakken en koken voor alle feestjes, dat snap je wel! Met opa en oma ook alles goed, ze leven erg met je mee en volgne je op de voet. Hoop dat jij ook al onze berichtjes van de blog krijgt en brieven. Hoe bevalt je nieuwe locatie? Het ziet er bijzonder uit op de blog, mooie omgeving en leuk dat dit een project is, dat helemaal door jullie afgemaakt kan worden. Heel veel succes en dikke knuffels van ons beiden, xxx mama en papa

Anonymous said...

Elena Ciucci 12k a1
That was a nice surprise to see your message, looks like your having fun,Karl says hi lol were just having our usual saturday night take away ha ha ,freezing cold and just watched one direction on xfacter lol
Love you xxxxx

Catriona said...

Message for Simon Alpha 2

Reading still awaiting a win just managed a 0-0 draw against Norwich so still third from bottom.
We have returned from holiday so back to routine.
Love Mum and Dad

Maggie said...


Kitty Birley, 12 K Alpha 2.

Kitty, good to hear from you. We are indeed cyber stalking you on the blog - its been great to see your smiling face in the middle of the jungle and very glad to hear the longdrop has not claimed you (yet).

Everything here just ticking away as normal. Rupert managed to eat Jo's homework! Hope you have got our letters.

Keep smiling hope the other phases and the hike up Kinabalu are as good as the first weeks.

Lots of love

Mum

Anonymous said...

Jake Dauncey Alpha 4
Hi Jay
Dad told me he'd left a message for you but i can't find it so you get another! We are really enjoying seeing the blogs and photos of you. It all sounds amazing, especially the chance to climb the mountain. The weather is turning colder here and the shops are full of Christmas things so you're not missing much! Half through your time in Borneo as i write. Make the most of every moment.
love and hugs
Mum xxxxxx

Lianne stone said...

Tom boon - alpha 1

Just received your letter, been waiting too long and it took me about an hour I cried too much! As much as I cringed you are so cute :) it really cheered me up.. Not much happening back at home, not working in the boathouse anymore, but have a new job I can't wait to tell you all about! I have broken my phone, bit of a nightmare but it should be fixed for the next time you call.
Some Christmas prezzies brought, getting excited with all the adverts on the tele! Hope you're enjoying your 2nd phase, proud of you..

Love you always lianne
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Marjan van Linge said...

voor Dorien van Linge van je tante Marjan
hee lieve Doriennepien, dat ziet er fantastisch uit zeg daar in de bush, zou graag een paar dagen met je ruilen. Wij in Nederland genieten van de herfstpracht en andere oerhollandse dingen. veel succes in de volgende groep, goed hoor! hier alles goed, Ivo in Turijn ook, hij heeft zijn eerste presentatie gehad en een tien gehaald!
maak het goed. veel liefs Marjan, Pim en Ivo

Jeremy Sayer said...

From Angela Sayer

To Fred Sayer

Hi Fred hope you had a great birthday and where better to spend it!! Pics keep making us jealous as we wade through cold dreary London life, shame you didn't put down for longer. Missing you loads though and can't wait to see you. Andy says hi and will catch up when you are back. Shame you are going to miss the trek up the mountain as that is your 'thing'. Lots of love from us all.xxx

Anonymous said...

To Annebel Moolhuijsen:
Hoi lieve Bieb, we kregen net een bericht blog van Joris, hij zit op een prachtige locatie aan een meer waar hij slaapt in een basha. Leuk om je broertje te zien met een zwerm van die kleine kinderen. Ook lekker aan het werk om weer een mooi resultaat neer te zetten voor de mensen daar. Ik hoop dat jullie straks heel veel foto's hebben, ik kan niet wachten om alle verhalen te horen.
Wij hopen dat je weer een beetje aangesterkt bent en je nog intens kan genieten van de laatste periode.Hoop dat we je snel weer kunnen bewonderen op het blog. We weten dat geen nieuws goed nieuws is!
Lieve Bieb we love you!! pap en mam

Anonymous said...

ANNIE COURT ALPHA 1
Hi Babes
Hope everything going well and your building skills are developing!
All OK here. Iain and family down, Jack is fabulous and grown so so much and he has his Dad's appetite, vast quantities of food! Hattie is good fun and having a lovely time. We went to Boscastle yesterday and had a picnic on the Coast Path and thankfully the sun shone and shone. I am off to the auction with Richard later today so iain has gone to the AQUARIUM and then swimming as yes you have guessed , it is raining again!Just walked Kess in the woods and he is fine. Got your letters on Saturday, thank you , lovely! Much love, always here and thinking of you, Mum xx

Anonymous said...

voor Dorien van Linge Alpha 4,
je foto spreekt boekdelen, dit wordt vast een nieuwe hobby voor je, duiken! Ben benieuwd wat de biodiversity inhoudt en wat jullie voor dit project hebben gedaan. Opa heeft je een klein briefje geschreven en ik stuur hem af en toe foto's van het blog. Dan belt hij me meteen 's avonds om te zeggen hoe blij hij daarmee is. Nou lieverd, fijn van je te horen en wie weet kun je toch je beltegeod in Borneo regelen...kus van ons en Floppie
mam

Anonymous said...

To Lara Pladet Alpha 2

ha lieve Lara!
Wat was het goed even je stem te horen. Je hebt het overduidelijk enorm naar je zin.
Oma (Moppie)vraagt vaak naar je; ik heb gisteravond gedurende een half uur telefonisch -tevergeefs- trachten uit te leggen hoe ze op deze site inclusief blogs komt. Anyway, ze stuurt je veel liefs!
Hier gaat `t leven in het gewone tempo door zonder al te veel verrassingen. Daar komt snel genoeg verandering in als we je rond Kerst in Bangkok gaan zien. Daar verheugen we ons enorm op! Dan ben je vele ervaringen rijker en we kunnen niet wachten om alle verhalen te horen!
Heel veel liefs,
je vader

Anonymous said...

Voor Dorien van linge, alpha 4.

Hee schatje, zoo leuk een berichtje van je te lezen, love. Mis je echt man. Mara is maandag vertrokken en alet en merel morgen. Komt voor mij ook steeds dichterbij, te spannend. Ik vind het stom dat iedereen deze berichten kan lezen. Ik vertel dus nog even iets oppervlakkigs. Ik was vandaag bij de monki, was dus niets leuks, heb ook flyers rondgebracht in een sociale woningwijk en toen ging er een man tegen me schreeuwen dat ik de flyer weer bij hem moest ophalen. Donderdag is etentje bij Pim, en was afgelopen zaterdag bij soenda indoor in Utrecht, was zoooo gaaf, od was ook mee met de hele groep haha. Weetje wat ik straks ga doen, ik heb Nick overgehaald mee te gaan naar een sportschoollesje, hihihi ga hem dus continue uitlachen. Ik heb nog niet genoeg geld, maar doe wel m'n best hoor dorie! Ik moet ook nog hostel boeken, ga denk ik toch echt voor twin bedroom with bath, of shower ? Lovie, love you xxxxxx hoop je ooit nog te spreken bye x bye x bye x bye

Mike said...

Hi Barnes
This will be the third attempt I have made to send you a blog so third time lucky! Dad is away in Coventry for two days and Toby is in London tomorrow for an Art trip. Roo has had good and bad days and is relieved the fireworks have (mostly) passed. Time seems to be flying now you are well over half way through your Borneo experience and we hope you're having the time of your life. Missing you lots and Roo needs a walk when you see him next!!!

All our love, Mum, Dad, Toby and Roo

Anonymous said...

Iona, Alpha 3
Hi Iya we so enjoyed yr long letter - thank you so much! So glad your having so much fun. We are also under water here! Moo had her calf on Sunday. Sadly a boy - but so handsome! Hope you come home as a water tank pro - the concrete tank has been on Dad's list for 3 years! lots of love Mummy xxx

Anonymous said...

ANNA COURT ALPHA 1
Hi Darling
All going well here but very very busy with Iain down and also trying to get a few bits done on the house
Richard bought the lower field at auction on Monday, very expensive but wonderful for the farm as it makes it complete
Spoke to Gav and he is getting a few actions underway which is good
poker eve tonight at Mole end with James Charlie Richard and Iain!
Sunny day today so i am about to do some more to the bank, moving bark chippings which is hard work but looks quite good.
Hope everything going well for you and the team can not wait to hear news
Much love always you are in my head and I smile
Mum xx

Anonymous said...

HOI LIEVE BOUUU,
IK MIS JOUUUUU!!!!
dat wilde ik even zeggen hihi...
Ik ga je snel even een heel lang comment sturen, maar heb morgen duits se dus nu even kort dat ik je zo mis en ik niet hoop dat je wordt opgegeten. Ja ja wees blij dat je van al die se's af bent!!!
HAVE FUN AND I LOVE YOUUUUU
xxxxxxxxxxx Bodiiii

Sarah McGeorge said...

James McGeorge Alpha 1
Hi James, been out all day today but checked your emails and there was a notification from UCAS. You have a place at Leeds! Congratulations!
Hope all is well with you, hoping we may be able to speak when you return to base next week. All well here. Anna off to the SOF this weekend to visit a friend from uni, Kate off to Dubai on Friday, Dad and I at home in sunny Chester!
Lots of love Mum x

Lianne Stone said...

Tom Boon Alpha 1

Hi Tom, its Charley! Thankyou for my amazing tennis racket that you gave me for my birthday. Me and some of my friends went rock climbing today, we climbed some very high walls.
See you very soon xx
Hi babe, really looking forward to speaking to you again on Tuesday or Wednesday! call me whenever you can, i start my new job on wednesday but will do my best to reach the phone!
Missing you more and more now
Love you forever and always
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anonymous said...

To Veerle van der Togt, alpha 2
Heeee poedo, thanks voor je superleuke berichtje. Mijn verjaardag was echt awesome, mede dankzij jouw leuke berichtje en ultra sexy kaartje ;) Donderdagavond flink gepartyd op de zaak ennn vrijdag heeeeul gezellige borrel met alle vrienden en familie =) Was wel heel gek dat jij er niet bij was, maarrrr nog minder dan een maand en dan kan ik je weer huggen! Ben heel erg benieuwd naar al je verhalen. Liefs en liefde, let op jezelf en tot snel klein kipje
<3 Pjehmulzz 4 life jwzzz kaaaap paaaap etc ;)
Klein kopstootje van Sjepps en een likje van Sjuhtt
Latiehrz xxxxx
Eddo

Anonymous said...

To Annabel Waterman
Here's hoping you get to see this post. Was pleased to see you looking so happy in the last photo we saw. It looks and sounds from your last skype messages that you are having a great time. Can't wait to see you before Christmas. Joe and family will already have arrived from Canada and will be in Brighton when you get back so we should all try to get over to see them. They arrive back home on Boxing Day when we will all be together.
If you get a chance post a new photo and message on the next up-date.
Corfu is very wet just now. Hasn't stopped raining for two days so work is a bit behind - as usual. Hope to get the porch finished by the end of the week.
Lots and lots of love Dad et al

Imke van Halen said...
This comment has been removed by the author.
Imke van Halen said...

Lieve Laar&Jon,

Haha wat een leuke (gebrekkige) berichtjes! Erg leuk om te lezen. Gave dingen doen jullie zeg, ben heel benieuwd naar de verhalen van jullie zelf. En dat duurt nog maar(snel geteld) 86 dagen! En vertel? Gaan jullie een tocht maken? Wacht met smart op meer nieuws. Jullie zijn mijn ont-stressing in deze drukke studietijd, heerlijk wegdromen bij het idee van een warm land.. Al zal 11 dagen douchen niet zo fijn zijn. Stoer laartje!!

Heel veel liefs, enjoy!
x Im

Maya Obstfeld said...

Noah Cohen, Alpha 2
nihaowodepengyou
Noiah! Heyyoo there in borneo! I have been looking at this blog and I know you are having the most amazing time! I miss you so much bud. I just got done with Thanksgiving break and I went to a party and Jacob and I just sat on the side and talked about how much we missed you. It was pretty pathetic now that I think about it but I was happy to have someone who felt the same way! Then I realized i am so stupid cause I told you to travel an extra week( which is going to be amazing!!) but we want you to come homeeeee. Haha I sound so sad, I know you probably haven't even had a second to think about home, i remember always being super busy. Anyways college is awesome. I found an amazing group right away which was really sweet, and I have been climbing like a madman! I'm actually entered in a competition this weekend! ill let you know if i kick some ass (if i do badly lets just not talk about it...) anyshways i miss ya bud. I can't wait till you come back and we can drink tea and snuggle and read some good ol calvin and hobbes.
oh yeah just so you know things in new ro are completely the same. tonight i watched dan eat an entire jar of sardines...and he loved every bite.. too typical.
break some raleigh rules for me! - mayayayaya

Anonymous said...

Dorien van Linge alpha 4

Hee lieverd!! Ik verveel me, san zit pannenkoeken te verkopen en Nick is werken en het waait zo hard dat er een boom te schotersingel in is gevallen. We hebben lootjes getrokken voor Sinterklaas en ik heb al een thema bedacht voor m'n surprise maar weet nog niet wat ik wil gaan maken, heb effe je hulp nodig man!!!!!! Weet jj nog leuke cadeaus die kan vragen? Ik ben gisteravond voor t eerst in de bugsys geweest, crazy place. Ik ben effe bezig met vium regelen voor Thailand, bedacht me dat ik niet eens weet of jij er eentje hebt, kan het je ook niet vragen, echt gek. Maar je hebt dus visum nodig voor als je langer gaat dan 30 dagen, maar wij Willem ongeveer 30 dagen gaan dus dik onhandig. Maar ik denk dat gewoon visum aan vraag, voor de zekerheid. Sanne heeft een nagelblazer gekregen in haar schoen, je doet je net gelakte nagel eronder en ze zijn zo huppa helemaal droog, echt super cadeau van Sint!! Ik mis je en heb mega zin in chillen. Ik ben straks wel zoo wit naast jou, hoe ga ik dat oooit inhalen man geen idee struggle. Donderdag was ik voor t eerst bij los in patronaat, echt heel leuk verbouwt is t patronaat. Grappige mensen als Huib, dimi, en bv jeske en hele skatecrew en san ging nog effe tongen met een van twee maar wie hhaahahihi zeg ik niet en je kan t ook niet vragen want je kan niks terugsturen. Spanning. Ben benieuwd wie je gokt. Nou ik ga maar even wat eten zoeken, misschien lekker unox pompoensoepje of effe tosti of effe chocotje. Nou schatje bye, have fun, cxxxxcxxxxxxxxxx