Wednesday, 7 March 2012

Living the divers dream

A blog from Chloe in Alpha 9, photos to follow at changeover

After an early start and some tearful goodbyes, the new Alpha 9 headed off on their trekking adventure. Unlike other trekking alphas our phase did not begin with a relaxing seven hour couch journey but a five hour trek, but we got to our camp just in time to wrestle with the dipole and tuck into some dinner. 

The next few days of trek we got better and faster, smashing estimated times to camps, giving us plenty of time to make some jungle bling - necklaces and bracelets made out of fishing wire, rattan and shells.

Our resident trek heroes were faster and Ping and Harry even managed to put up everyones tarp in the thunderstorm! Five days of trekking done, finished off by an entertaining evening of dancing and a homecooked meal at the JKKs (Head of the Village) house.

Trek phase over we headed out of the jungle and to Kota Kinabalu, the capital of Sabah for dive lessons and shopping!


After a night in the Phillipino market where we wewre treated with lots of culinary delights. A few members of the group bought some extremely crazy trousers then we headed to the hostel and all got to crash on a bed, an actual bed! The first time for many of us in five weeks. 



After sunbathing, ultimate frisbee and eating plenty of grub it was time to head back to the jungle for our eight-day trek refreshed and full of energy.


Finding Nemo!!

6 comments:

Sue Ackrill said...

Hi Chloe
Really pleased that you found Nemo in Borneo, looking forward to seeing all your photographs. speak to you next week at changeover
Love Mum xx

The Lees. said...

Sounds like a lot of fun lapping up the sun and enjoying a bed and some good interesting food I am sure James Lee was in his glory being in the ocean once again. Enjoy your hike back to camp take care god bless you all.

Shaun Parker said...

To Charlotte Parker

Hi Char, sounds like the first trek was a blast - and still the energy for dancing at the end of it! Did you get the goofy trousers? Hope the diving was good - warm water and high visibility. Can't wait to see the photos. Enjoy the spectacular views on the trek back. Talk soon. All our love, Mum & Dad

Karen Rorison said...

Hi Alex - Good to hear of the trek - did you buy some crazy trousers?? No mention of what happened on the diving bit - hope you got to do some as it only mentions sunbathing!

Its cold in New York but a lot more bars than you have in the jungle so there are some compensations. Hope we get to chat to you when you change over next time, I will get Jen's to put her phone on extra loud!!

Lots of love - Mum

Anonymous said...

To Eva Garritsen, group 2
Hallo Eva, Oma en Koen proberen het nog maar eens.
We horen dat alles goed gaat en heel leuk is.
Wij genieten hier van het gewone leven zonder jungle.
Gelukkig komt de lente er aan. We verheugen ons op de bloemenpracht van de zomer. Tegen die tijd ben jij er ook weer en kunnen we je verhalen horen, want wie verre reizen maakt kan veel vertellen.
Groetjes en liefs van Oma en Koen..

carien kern said...

To Ingrid Elliott, Alpha 2:
hiiiii schattebillll, hoe gaat het met je??? ik droomde vannacht dat ik bij je op bezoek was en dat t een groot feest was. jullie leerden van die dingen te doen in de trapeze zoals in een circus en jullie gebruikten witte poedels om over te gooien in de trapeze. ik neem aan dat het in werkelijkheid iets anders is.. heb je het nog steeds naar je zin? ik las al je berichtjes op facebook, volgens mij heb je t wel prima daar. wel zwaar natuurlijk allemaal, maar volgens mij echt super gaaf allemaal. ik zag dat je alweer bij een andere elliott in de groep zit, ik verplicht je ook daar mee te trouwen. ik zal je ff op de hoogte brengen van wat er hier allemaal gebeurd: niks. nee kidding, maar echt niet zo heel veel. elke dag naar school en gym en soms een weekendje feesten in londen. op dit moment zijn de "crufts 2012" aan t kijken met mn huisgenoten, een of andere hondenshow, en een of ander carpet heeft net gewonnen, zo'n hond die niks kan zien omdat zn haar tot de grond komt, wat een mormel. en ik ga zometeen de finale van wie is de mol kijken, ik denk al vanaf de eerste aflevering dat t liesbeth is maar vorige aflevering begon ik te twijfelen misschien is het wel annemarie. maar ik hoop dat t liesbeth is want mama gelooft me niet dus dat lijkt me wel leuk. maargoed genoeg onzin. ik wil dat je terug komt en dat we weer kunnen skypen want ik mis je. gelukkig ben je al over de helft, nogmaar een maand en dan ben je er weer. jeuuuzes kind ik ben zo trots op je dat je het volhoudt! ik droomde 2 weken geleden dat ik je door haren zag lopen en dat je een oliebol aan t kopen was en dat ik je riep maar je deed net alsof je me niet hoorde en toen ik naar je toe kwam zei je van nee tegen niemand zeggen dat ik terug ben hoor want ik hoor pas over meer dan een maand terug te zijn dus tegen niemand zeggen! haha maarja meeste dromen zijn bedrog dus moet nog een maand op je wachten.. ohhhh ik mis je schat. geniet er van he!!!! je doet t zo goed, ik weet zeker dat je t heel goed doet daar, ik ben zo trots op je!!!! ik schrijf je snel weer een berichtje, hou vol schatje! ik hou van je en mis je intens veel. heeeeel veel kusjes en knuffels en liefde!!!!! KUSKUKSUKSUKSUKUSKUSKUSKUSKUSKUS VAN CARIEN