Tuesday, 6 December 2011

Raleigh volunteer's childrens book inspired by Sun Bear project

Previous Raleigh Borneo Project Manager Joyce Malmo has written a children's book inspired by her time volunteering on Alpha 4's project at the Sun Bear Conservation Centre. Animals – Stories from Across the World is the base for the exciting project Story4Environment aimed at bringing environmental education to schools and homes through animal stories.

The Sun Bear Conservation Centre was set up to care for and rehabilitate Sun Bears who had been illegally removed from the forest. We've been working at the centre since 2009, building an infrastructure for it to open as a tourist centre. It is due to open to the public next year. 
This is a wonderful way of spreading the word to the next generation about the importance of taking care of the environment in general and specifically the Sun Bear. Read more about it on the Bornean Sun Bear Conservation Centre blog.

1 comment:

Kiki Coppens said...

hoi lieve han (hannah Wijmenga),
ik baal want ik heb al een paar berichtjes geplaatst, maar ik zie ze nergens staan, dus volgens mij komen ze helemaal niet aan bij jou:(! of mijn berichten zijn zo raar dat ze niet geplaatst worden haha HEel lief, ik was net even met Sam op fb aan het kletsen en hij mist je! zeker met kerst en oud en nieuw en op zijn verjaardag! Echt hartverscheurend! hoe gaat ie han? ik hoor dat je het echt leuk hebt daar, dat doet mij echt goed om te horen! begin jullie nu echt te missen! lieve han, ik wens je een fijne kerst daar in de jungle en ook een gelukkig nieuwjaar! en over 5 weekjes (de tijd vliegt) zie ik je weer, dan sta ik je weer vrolijk huilend op te wachten denk ik haha!
Dikke kus (ook voor Saar!) tot schnell, geniet er nog maar heeeel veel van! kus kiki